אלקין: "אסור לאפשר לטרור דאעש להרים ראש. אין בניה ביו"ש שמעוכבת מדינית. נתניהו אחרון שיכול להטיף לנו מוסר" - איגוד התאגידים העירוניים

אלקין: "אסור לאפשר לטרור דאעש להרים ראש. אין בניה ביו"ש שמעוכבת מדינית. נתניהו אחרון שיכול להטיף לנו מוסר"

ראיון עם זאב אלקין

מה יעלה בגורלו של שוק הדיור בישראל? אחה"צ התקיים ראיון מיוחד של קרן מרציאנו מחדשות 12 בוועידת איגוד התאגידים העירוניים בהרודס אילת עם זאב אלקין, שר הבינוי והשיכון, ירושלים ומורשת והשר המקשר בין הממשלה והכנסת

בנוגע לתוכנית החדשה והגרלת הדירות בימים אלו מציין השר כי" נרשמו מעל 100 אלף איש, פי שניים מההגרלה הכי גדולה שהייתה לפני כן במדינה. לא ציפינו שיהיו מעל ל-50 אלף משפחות שיצטרפו להגרלה. נדחה את ההגרלה לאחרי פסח".

על התוכנית לטיפול במחירי הנדל"ן במדינה השר מציין כי: "המחירים זה פסיכולוגיה ותגובות שוק למה שהיה קודם לכן. המחירים כיום זה לפי מה ששווק לפני שנה ושנתיים אחורה. בשנת 2021 היו פי שניים יותר דירות ממה שהיה שנה לפני כן. אם אני צריך לבחור למי לעזור במחיר דירה – אני רוצה קודם כל לעזור לזוג צעיר לדירה ראשונה. אני לא עובד בשביל זוגות שרוצים לקנות דירות להשקעה".

על ביטול מחיר למשתכן אמר אלקין: "לא מוכן שהמדינה תספסר בקרקעות. זה לא שוק חופשי. מי שהכי מרוויח מהמחסור זו המדינה".

בנוגע לפליטים מאוקראינה והמחלוקות עם השרה שקד: "לא חושב כמוה. אם אנחנו היינו פה תחת התקפת טילים ואירופה הייתה מבטלת כניסת יהודים לאירופה, לא היינו אוהבים את זה.
אני חשבתי שצריך לקבל אישור כזה ואפשר להשאירו כמו שהוא. היה דיון מאוד אינטנסיבי מול השרה שהתנגדה. הגענו להסכמות שמאפשרות לכל אחד להיכנס, כל עוד יש לו היכן להיות. אני מגבה את המתווה הנוכחי ותומך בו".

בנוגע לבנט כמתווך בשיחות התיווך עם רוסיה ואוקראינה טען אלקין כי: " אסור להפריז במה שאנו בישראל יכולים לעזור במלחמה הזאת בשיחות התיווך. הרבה מדינות מערביות פנו אלינו כדי שנתווך במלחמה הזאת, כולל ארה"ב. אסור מצד שני להתלהב יותר מדי ולחשוב שאנחנו יכולים לעזור לפתור את כל העניינים בעולם".
בנוסף ציין: "אנחנו בקשר שוטף עם הרוסים והאוקראינים וכל הגורמים שלנו במערב. אנחנו מקבלים את הטיוטות של ההסכמים העתידיים, באם וייחתמו. מקווים מאוד שתיגמר המלחמה הזו וייחסכו הנזקים שכבר נעשו".

בנוגע לפיגועי הטרור לאחרונה אמר אלקין ש: " הם מסמלים הקצנה של המיעוט הקטן שמרים את הראש בחברה הערבית בישראל. צריך להילחם בדעאש בכל הכוח. זה איסלאם רדיקאלי מאוד וצריכים צעדים חריפים מאוד כדי למנוע את זה".
בנוגע לשותפים מרע"מ בממשלה הדגיש כי: " מנסור עבאס גינה את הפיגועים האלה. "זה מה שאנו רוצים לחזק בציבור הערבי בישראל – הם לא הולכים לשום מקום ואנחנו צריכים לחזק את הכוחות שמשדרים שיתוף פעולה ורצון להיות חלק ולהשפיע בעם ישראל. נתניהו אחרון שיכול להטיף לנו מוסר, אנו נלחמים בטרור ללא שיקולים פוליטיים".

בנוגע לקמפיין מועצת יו"ש נגד הממשלה בשל הקפאת הבניה:
"בונים אבל צריך יותר. אין אצלי אף יחידה בירושלים או יו"ש שמעוכבת והבעיה היא שחסר תכנון. קיבלתי אור ירוק מראש הממשלה תוך 5 דקות. 100%. אצל נתניהו הייתי מקבל 50%. לכן אין דברים שמעוכבים מדינית. אני לא מרוצה מקצב התכנון ובקשר מול שר הבטחון כדי לכנס בהקדם את מת"ע".

meet

מערכת CHANCE TO MEET

חברים וחברות יקרים,כבכל שנה וועידת איגוד התאגידים העירוניים מהווה הזדמנות לפגוש, להכיר ולשוחח עם בעלי תפקידים ברשויות המקומיות ובתאגידים מקבילים. אך מה קורה אם רוצים

המשך קריאה »

שיתוף הכתבה:

דילוג לתוכן