גדעון סער: ״ארגוני הפשיעה יותר מתוחכמים מארגוני טרור״ - איגוד התאגידים העירוניים

גדעון סער: ״ארגוני הפשיעה יותר מתוחכמים מארגוני טרור״

גדעון סער וגיא פלג

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים גדעון סער בוועידת איגוד התאגידים העירוניים בהרודס אילת על הנושאים המשפטיים והאקטואליים שעל סדר היום הציבורי בישראל.

על הצעת החוק שנאבק עליה שנים רבות וכעת פורסם כי תהיה בחירת שופטים בדיון ציבורי ומשודר לציבור, סער אומר כי: שקיפות מייצרת עוצמה לתהליך הבחירה של שופטים וחשובה מאוד לציבור.
היה קשה מאוד לקדם את הנושא הזה בשנים האחרונות.
בכפוף להסכמת הוועדה לבחירת שופטים שתאשר זאת – זה דבר מאוד גדול ומשמעותי".

בנוגע לטענות על דמיון עם שידור של משפטו של רה"מ לשעבר, בנימין נתניהו:
"זה לא באמת דומה. יושבים עיתונאים ומדווחים אכן מה קורה בתוך המשפט של נתניהו, אבל אתה לא יודע מה קורה בוועדה של בחירת השופטים.
אין שיטת משפט שכל המשפטים בישראל פומביים. אבל יש מגמה, תחת פיילוט בבית המשפט העליון שהיו השנה כעשרה משפטים שמועברים בשידור חי. אין הכוונה שכל ההליך בוועדה לבחירת שופטים יהיה משודר במלואו. הראיון עצמו כן יהיה פומבי".

בנוגע לביטחון הפנים במדינה המתערער בתקופה האחרונה מדגיש סער:" המצב בארץ הוא קשה, בעיקר בנושא המשילות ושלטון החוק בחלק ניכר בארץ נמצא במצב גרוע מאוד. זו עובדה ותוצאה של הזנחה של שנים. הנושא הזה בטיפול המאופיין בעליית מדרגה. הבעיות הן ענקיות ונצטרך להתקדם בצעדים יותר גדולים. תפוצת הנשק הבלתי חוקי היא דבר בלתי נתפס. הגורמים הרשמיים לא יודעים לתת הערכה לכמויות".

בנוגע לרוגלות ככלי משמעותי של המלחמה בפשיעה על ידי המשטרה נשאל מדוע לא מפעיל לחץ על היועמ"שית להחזיר את הרוגלות למניעת פשיעה:
"אני מכיר בכך שאמצעים דיגיטליים וטכנולוגיים של המשטרה הם מתוחכמים וחשובים מאוד. ארגוני הפשיעה יותר מתוחכמים מארגוני הטרור.
אני בעד לחזק את משטרת ישראל ולתת לה את הכלים הכי מתקדמים, בעד גם להגדיל מאוד את המשטרה. אני בעד לתת לרשויות המקומיות עוד כוח וסמכויות לשיטור מקומי".

בשאלה על כספי הציבור שמבוזבזים על שיפוץ בית ראש הממשלה הזמני השיב סער כי: "איני מכיר את הנתונים באופן אמיתי, הכול נעשה בכפוף לשיקולי השב"כ. בסופו של יום, הציפייה שלי שרה"מ יגור במעונו של רה"מ בירושלים. הטענה הייתה שהשב"כ ביקש התאמות, מה שלא יכול היה בשנים קודמות".

meet

מערכת CHANCE TO MEET

חברים וחברות יקרים,כבכל שנה וועידת איגוד התאגידים העירוניים מהווה הזדמנות לפגוש, להכיר ולשוחח עם בעלי תפקידים ברשויות המקומיות ובתאגידים מקבילים. אך מה קורה אם רוצים

המשך קריאה »

שיתוף הכתבה:

דילוג לתוכן