האם ניתן לנצח את הקרב על דעת הקהל? - איגוד התאגידים העירוניים

האם ניתן לנצח את הקרב על דעת הקהל?

כיצד ניתן לנהל מערכי הסברה אפקטיביים במרחב העירוני?

פאנל בהשתתפותם של: גב' ליאת שוחט, ראשת עיריית אור יהודה; גב' לירון דורון לוי, משנה למנכ"ל מרכז השלטון המקומי; מר ממי פאר, יו"ר ובעלים משותף, פאר לוין תקשורת; גב' סאלי גליצנשטיין, מנכ"לית חברת יפה נוף; מר איציק לארי, מנכ"ל עיריית ירושלים וגב' רותם ידלין, ראשת מועצה אזורית גזר.

לירון דורון לוי ציינה כי יש הבדל בין ההסברה של השלטון הארצי לשלטון המקומי שמחובר מאוד לשטח; "השלטון המרכזי היה מנותק מהשטח וכך ראינו את הפערים בזמן הקורונה.
בהתחלה הציבור היה מגויס כי היה מפוחד. עם הזמן, כשלטון מקומי, חתרנו לשגרה וראינו סדקים בחוסר האמון, והסברה חשובה מאוד בזמן כזה".

רותם ידלין ציינה כי הצליחו במקומיות לעשות מה שהשלטון המרכזי לא הצליח. יש משבר אמון גדול מאוד במדינת ישראל, כמעט בכל דבר שאנו עושים היום.
"אנחנו מצליחים לייצר שיח בגובה העיניים, מכירים אותנו, פוגשים אותנו ביומיום ולכן האמון של הציבור בנו הוא גדול. הצלחנו לתקשר כל הזמן עם הציבור ברשתות חברתיות, באתרים, שידורי לייב – הכול כדי להנגיש את המידע לכולם".

סאלי גליצנשטיין אמרה כי עולם התשתיות מאוד השתנה. "בעבר לא היינו מספרים לאף אחד שום דבר ויוצאים מהר. היום, זה השתנה. יש ציבור, בטח במרחב העירוני, שרוצה תשובות מהר. יש להם רשתות חברתיות כדי להביע דעתם ומחאה, אבל מאפשרות גם לנו לענות לאזרחים. אין סיבה להסתיר מידע, אני סומכת על כך שאנו עושים את העבודה הכי טובה שאנחנו יכולים לעשות".

עוד הוסיף איציק לארי על העיר ירושלים – "זו תל אביב, בת ים ובני ברק גם יחד – אלו שלושה מגזרים שונים ולכל מגזר צריך לדבר בשפה שונה לחלוטין. אנחנו עמדנו באתגר הזה שהיה כפול ומכופל. גם משרד הבריאות וכל המדינה רצו שנפתור את הבעיה כמו במגזרים הערבי והחרדי אצלנו – בכל מגזר פעלנו בשיטות שלו".
כמו כן ציין שבזמן הקורונה היה אי אמון גדול אצלם. "התגברנו על זה על ידי גיוס של מובילי דעה ומנהלי בתי חולים ועוד גורמים מובילי דעה בחברה. בנוגע לחוסר אמון בנבחרי ציבור – הציבור רוצה תמיד להבין את הרציונל. כשמסבירים לציבור למה ירושלים בתשתיות תהיה מובילה בתחבורה הציבורית, הוא מקבל את זה".

ממי פאר על עבודת הדוברות בעידן הנוכחי הדגיש כי יושב ראש מועצה כותב לתושבים שלו כי יש אלמנט של הרגעה, הנהגה ושיח בגובה העיניים. זה דבר חשוב מאוד.
הציבור שלנו, במדינה דמוקרטית, אוהב לקטר ואוהב לא לאהוב את המנהיגים שלנו.
"יושבים כאן אנשים שאולי בעוד שנתיים, כולנו או חלקנו, לא נשב פה – כי יש בחירות בקרוב. זה מתחבר לנקודה הזו – כיום אנחנו בסיטואציה שבה אנחנו באמת בקרב על דעת הקהל".
בנוסף, הוסיף כי כלי השיווק השתנו לגמרי, בהתאם לשינוי בעולם. "יש לנו כלים חדשים, כמו הוצאת הודעות לכלל הציבור בעיר על ידי פלאפון נייד." וקרא לנבחרי הציבור – "תשתמשו בכלים האלה בדיגיטל ובכלל האמצעים".

meet

מערכת CHANCE TO MEET

חברים וחברות יקרים,כבכל שנה וועידת איגוד התאגידים העירוניים מהווה הזדמנות לפגוש, להכיר ולשוחח עם בעלי תפקידים ברשויות המקומיות ובתאגידים מקבילים. אך מה קורה אם רוצים

המשך קריאה »

שיתוף הכתבה:

דילוג לתוכן