"הדבר שהכי מטריד אותי זה שיש לפרקליטות עוצמה וכוח בלתי רגילים שהביאו אותם לנקודה שהם שכחו שאנחנו נבחרי ציבור גדול" - איגוד התאגידים העירוניים

"הדבר שהכי מטריד אותי זה שיש לפרקליטות עוצמה וכוח בלתי רגילים שהביאו אותם לנקודה שהם שכחו שאנחנו נבחרי ציבור גדול"

היום בצהריים התקיים פאנל בוועידת איגוד התאגידים העירוניים בהרודס אילת בהנחיית עו"ד מיכל רוזנבוים, יועמ"ש איגוד התאגידים ועמית סגל. בפאנל השתתפו יו"ר סיעת הליכוד חה"כ מיקי זוהר, עו"ד מומי למברגר המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, עו"ד רז ניזרי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד שי ניצן פרקליט המדינה לשעבר ועו"ד עמית חדד ממשרד חדד רוט ושות'.

הפאנל נסב סביב השאלה האם רשויות האכיפה והמשפט יצליחו להחזיר את אמון הציבור?

עו"ד למברגר: "לא יהיה רציני מצידי לומר שהכל אשמת הציבור. לא יהיה רציני מצידי לומר שהכל בסדר ושאין בעייתיות. יש להגדיר בצורה מדויקת על איזו ביקורת אנו מדברים. לא דומה ביקורת בנושא משילות לביקורת בכל מה שנוגע לעבודה הפלילית.
אנו עושים לא מעט צעדים בשנים האחרונות לטייב את המערכת ולהיות פתוחים לביקורת על הפרקליטות".

עו"ד רז ניזרי: "אנחנו עושים תקלות כי אנחנו בני אדם. אני חושב שאנחנו לא תמיד יודעים לתקן דברים בזמן ולא תמיד משדרים שאנו יודעים לקבל ביקורת. אם אני הייתי חושב יום אחד שאני נמצא במקום לא טוב שתופרים בו תיקים או מחזיקים מישהו בגרון, לא הייתי נשאר יום אחד במערכת. אין תפירת תיקים ואין רמאות".

חה"כ מיקי זוהר נשאל מה למד לאחר שחטף על בשרו מהמערכת וענה: "כשהחליטו לפתוח את החקירה נגדי על ראיון רדיו לא ממש התרגשתי. היה ברור שזה יגמר כפי שזה נגמר. אבל דבר אחד הטריד אותי שהתחושה שאני קיבלתי היא כמו אזהרה. הבנתי מדוע המערכת מצריכה תיקון עמוק מהשורש. בסוף הדבר שאותי מטריד זה שיש לפרקליטות עוצמה וכוח בלתי רגילים שהביאו אותם לנקודה שהם שכחו שאנחנו נבחרי ציבור גדול ויש לנו זכות וחובה להגיד מה שהציבור שאנו מייצגים חושב, גם אם לא נשמע כמו שצריך.
עו"ד עמית חדד: "מיקי זוהר התראיין ברדיו ואמר את שאמר כחבר כנסת. מי האדם שהחליט שיהיה נכון לחקור אותו על סחיטה באיומים? מי עושה דבר כזה? זה לא יעלה על הדעת. יש היתכנות בכלל לתיק כזה נגדו? מה חושב האזרח ששומע את מיקי זוהר מדבר על קלטות ואז נחקר במשטרה?
בכל בור שאפשר ליפול בו ובכל טעות אפשרית הם נופלים.
אין לי ספק שתיק ראש הממשלה הוא תיק שצריך היה להסגר. אתה רואה מאמץ לייצר עבירות. כשהולכים צעד קדימה קשה לקחת צעד אחורה. לצערי, אלמלא היה מדובר בראש הממשלה אף אחד לא היה מגיש כתב אישום על סיקור חיובי, על סירוב לקבל שוחד וגם על תיק 1000. אני יודע לתאר אובייקטיבית כי התיקים הללו לא היו צריכים להגיע לבית המשפט".

עו"ד שי ניצן: "אני מניח שהאמון במערכת המשפט נמוך בעיני תומכי נתניהו ועל פי סקרים האמון בממשלת ישראל פחות יותר. 

עו"ד למברגר: " מעולם לא ידעתי מהי הדעה הפוליטית של מי שישב איתי בחדר ומעולם לא עלה על השולחן שום דבר פוליטי. אנשי הפרקליטות והשוטרים הם אנשים שעושים בשביל מדינת ישראל עבודה שחורה. עבודה שלא מקבלים עליה פרחים וגורמת לטענות ולתחושת מקופחות. אך אם לא תהיה לנו מדינת חוק עם שוטרים ופרקליטים, איזו מדינה תהיה לנו?".

בנוגע לחקירות נגד ראשי ערים והתחושה שהיד קלה על ההדק,
אמר עו"ד למברגר: " בואו, חשוב להבהיר שאין לראשי ערים דם כחול.
עו"ד ניצן: "רוב אנשי השלטון המקומי הם אנשים ישרים שעושים עבודת קודש אבל יש פיתוי גדול ויש כאלו שנופלים.
אם מישהו חושב שנפסיק להגיש כתבי אישום נגד נבחרי ציבור בגלל הנזק שזה יעשה לאמון הציבור אז הוא טועה. בכל העולם מעריכים אותנו שאנו מגישים כתב אישום נגד ראש הממשלה".

חה"כ מיקי זוהר סיכם: "יש משימה משותפת לנבחרי הציבור והמשפטנים והיא להשיב את אמון הציבור. החטא שלכם שחשוב לטפל בו הוא בחקירות של מפורסמים כשהתקשורת מתחילה להיות מעורבת בהליך הפלילי. שם מגיעות הנפילות שלכם בשל הלחץ התקשורתי על המערכת. כתב האישום נגד רוה"מ הוגש בשל הלחץ שהופעל עליך שי מהתקשורת. תפנימו שכשאתם נכנסים להליך עם רגישות גבוהה צריך לבדוק 1000 פעמים!".

דילוג לתוכן