"המצב לא טוב כי אנו עדיין רחוקים מדיי ברמת ההגנה והפתרונות המספיקים" - איגוד התאגידים העירוניים

"המצב לא טוב כי אנו עדיין רחוקים מדיי ברמת ההגנה והפתרונות המספיקים"

ראיון מיוחד של קרן מרציאנו עם מר יגאל אונא, ראש מערך הסייבר היוצא, על נושאי הסייבר במדינה ובמלחמת רוסיה-אוקראינה.

בבחינת השלטון המקומי וההיערכות שלו בסייבר – באופן כללי, יש 257 רשויות והמצב טוב אבל לא טוב. יש מודעות במגמת שיפור מובהקת.
המצב לא טוב כי אנו עדיין רחוקים מדיי ברמת ההגנה והפתרונות המספיקים. כנראה שלא השלטון המרכזי ולא הממשלה יוכלו לספק את המענה עצמו.
בנושא לדליפת המידע של ראש המוסד התייחס אונא כי כל מה שכולנו עושים כל הזמן, כל הפעילות הדיגיטלית שלנו בתקופה זו, חשוף לפגיעה וגניבת המידע.

וגם יש סיכון של שיתוק תשתיות כמו רמזורים וביוב – ככל שדיגיטציה פוגשת אותנו בכל מקום, יש יותר סיכון לתקיפות סייבר וזה יפגע בשירותים הללו.
פתרון לכך הוא שסייבר לא עושים לבד. צריך להתאחד כולנו למען המטרה המשותפת להגנת הסייבר.
יש פלטפורמות שיכולות לאפשר את זה כמטרייה לאומית "כיפת ברזל" להגנה בסייבר.

כל הרשויות והמועצות נראות דומה מבחינת הסייבר ואנו רוצים לקחת אותם למכנה משותף גבוה. אם תהיה שותפות עם ערך מבצעי ויעד יהיה טוב.

בנוגע לפריצה בבית החולים הלל יפה: זה לטענתו של אונא יכול היה להימנע אם היו מקשיבים שם לרגולטור עליהם, שזה גם מערך הסייבר.

בנוגע לחששות על אויבים פוטנציאליים והיכולות המתפתחות שלהם בסייבר – "איני מודאג מההשתכללות שלהם. צריכים להיות עירניים ודרוכים לנוכח התפתחויות של האויבים. עליונות זה דבר חשוב ואנחנו רוצים להשתכלל יותר מהאויבים".

בנוגע ללחימה של רוסיה ואוקראינה – "אנחנו מצליחים לזהות שהכול מעורב סייבר. האם יש עוד שלבי תקיפת סייבר? ימים יגידו".
כמו כן, מוסיף אונא כי אנחנו רואים לחימה לראשונה בעלת מאבק צבאי גדול ומתמרן והעומק הוא החזית. מערך התקיפה הראשון היה הסייבר – שיתוק של רשתות תקשורת, גופים אזרחיים וציבוריים של אוקראינה ורוסיה.

ניהול המלחמה באירופה היום הוא איתות בוהק לאיך ייראו המלחמות בעתיד, גם אולי אצלנו בישראל.

meet

מערכת CHANCE TO MEET

חברים וחברות יקרים,כבכל שנה וועידת איגוד התאגידים העירוניים מהווה הזדמנות לפגוש, להכיר ולשוחח עם בעלי תפקידים ברשויות המקומיות ובתאגידים מקבילים. אך מה קורה אם רוצים

המשך קריאה »

שיתוף הכתבה:

דילוג לתוכן