ואף על פי כן נוע תנוע? - איגוד התאגידים העירוניים

ואף על פי כן נוע תנוע?

לפנות ערב נערך פאנל בהנחיית עו"ד מיכל רוזנבוים, היועמ״ש לאיגוד התאגידים העירוניים שעסק בשאלה: מה יעלה בגורלם של הפרוייקטים הלאומיים, התשתיות, והדיור במדינת ישראל?

יאיר פינס, מנכ"ל משרד
הבינוי והשיכון: " עלינו לדאוג לקורת גג עבור הציבור. מודל הסכמי הגג נתן בוסט אדיר לרשויות.
יש להמשיך במסה של שיווקים כי לילדים שלנו לא יהיה איפה לגור.
יש גם להתייחס לשלטון המקומי כיזם וגורם שיכול לקחת פרוייקטים".
מרדכי כהן, מנכ"ל משרד הפנים:
" אני לא הייתי מציע לומר שכל הסכמי הגג נכשלו. יש מרכיב שלא טופל כהלכה. ראשי הרשויות לא תמימים. ידעו לנהל מו"מ ולדרוש תנאים מרחיקי לכת. אך בסופו של דבר כשמגיעים התושבים יש לספק להם שירותים, ושם יש תקלה.
ישנה מסגרת תקציבית שנקראת תמרוץ דיור והיא לצערי לא מספיקה ולא עונה על כל הצרכים. מדובר במהלך חשוב שיצר תנופה אך כן – יש לתקן ולהשלים. הוצאנו דו"ח מאד מפורט של כל הרשויות שחתמו כל הסכמי גג ועמדנו על כל האתגרים".

ינקי קווינט, מנכ"ל רמ"י אמר בפאנל כי: " רשות מקרקעי ישראל רואה חשיבות רבה בקידום הסכמי הגג ותמשיך לממן פיתוח תשתיות, אולם איננה יכולה לשאת בכך לבדה. בנוסף, יש כוונה לשנות את מודל הקרקע המשלימה בפרוייקטים של התחדשות עירונית ולהפכו לתמורה כספית. התועלת תהיה במהירות השיווק וביכולת לממן מספר גדול יותר של פרוייקטים".

דלית זילבר, מנכ"לית מנהל התכנון:
" בנושא עודפי תכנון אזורי תעסוקה- לאורך השנים אישרו אזורים סגולים, רק במחוז מרכז 60 מיליון מ"ר מאושרים. יש להבחין בין שטחי תעשייה לתעסוקה. המטרו יטרוף את כל הקלפים משום שאנחנו רוצים את עירוב השימושים מסביב לתחנות המטרו.
יש לדבר על איזורי תעסוקה משותפים ויש להגיד שבלי שיתוף פעולה של הממשלה אין סיכוי להתקדם. המדינה מכפילה עצמה. אנו הולכים לכיוון עיבוי בתוך הערים. אני רואה צורך ביעול השטחים החומים. חייבים לשמור על כל סנטימטר של שטח חום".

אבירם דהרי, ראש עיריית קרית גת פירט את האתגרים הטמונים בניהול הסכם גג, כרשות הראשונה שחתמה על ההסכם.

ארז קמיניץ, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לענייני המשפט האזרחי: " ההתקפות על משפטנים אינם במקום. זה בונטון וכולם מאשימים אותנו כמי שמונע את המשילות. רק ממשלת ישראל יכולה להפוך רשות מקומית ליזמית – פקודת העיריות לא השתנתה והמחוקק לא רואה ברשויות כיזמיות נדל"ן. אני גם חושב שלא צריך להאריך את הוותמ"ל. בסוף יש לעשות הפרדה בכל הקשור לקידום צרכי ציבור ולא לפעולות יזמיות פר אקסלנס".

דילוג לתוכן