חג׳ג׳: "אין הרתעה כיום במדינת ישראל. דרושה חקיקה מרתיעה שתחזיר הרתעה ומשילות" - איגוד התאגידים העירוניים

חג׳ג׳: "אין הרתעה כיום במדינת ישראל. דרושה חקיקה מרתיעה שתחזיר הרתעה ומשילות"

בהתייחס למצב הביטחוני הקשה: "דיברנו בעבר על הפריצות שמחבלים נכנסו לפשיעה חקלאית, בהמשך קראנו לזה "טרור" ואחר כך לא עשו שום דבר וזה הגיע למרכזי הערים שלנו היום. חייבים ליצור הרתעה. אין הרתעה כיום במדינת ישראל. אני גר בנגב ולא מעט שנים אנחנו אומרים שאין משילות אצלנו. אם לא נשנה חקיקה, שתהיה מרתיעה, כולל עונשי מינימום כדי שלא יהיו טעויות עם שופטים. כמו שעושים בשטחים שאם מחבל בעל תעודת זהות כתומה, לוקחים לו את הבית וגם משפחתו צריכה לשאת בנטל שהוא עשה".

בנושא רפורמת החקלאות: "זה מדהים איך פקידי האוצר מציגים את הנתונים. מי שהיה בוועדת הכלכלה טענו שאנחנו לא יעילים ולא הגדלנו ייצור. יש היום ייצור בכמויות אדירות והשתפרנו ויש רגולציה אדירה. איזה משאבים משתמשים בחקלאות ואיזו תוצרת אנחנו אוכלים. אין ספק שצריך רפורמה בחקלאות, אבל צריך לעשות אותה נכון. הבעיה שפקידי האוצר לא מציגים את זה נכון. אחת הבעיות שיש לנו, בניגוד לאנשי השכר שישבו כאן, הם לא יודעים מה הם מדברים.
יושב שר חקלאות, אומרים לו תביא לנו את הבכירים שלך למשא ומתן, הוא מסרב לכך. הם חבורה של שקרנים – לא היה פעם אחת שחזרנו בנו. הצגנו מסמך והם יודעים את הנתונים שאנחנו הבאנו. אם הולכים במתכונת שלנו משפחה תחסוך עשרות שקלים בחודש, אבל החקלאות תימחק בצורה ניכרת בצפון ובדרום הארץ".

בנוגע לעולים החדשים מאוקראינה וההזדמנות לקליטה ותעסוקה בישובים: "אנחנו אמרנו שמבחינתנו כל יישוב יכול לקלוט עולים חדשים. יש לנו קרקעות ואנחנו רוצים לקלוט אותם. אנחנו רוצים להיות חלק מהמאמץ הלאומי, גם עולים וגם פליטים שבאים ממלחמה.
אנחנו לא נמנע מאף עיר לגדול. רק רוצים שיעשו זאת בשכל ובהגיון. צריך לעשות התחדשות עירונית, לנצל קרקעות שלא ניצלו אותם בעיר. הבעיה היא הדורסנות בדרך שלא בודקים אלטרנטיבה נכונה בקרקעות בערים. אנחנו צריכים בסוף לייצר לנו כמה שיותר חקלאות פה בישראל, כמדינת אי. דווקא אנחנו מדינה שעברה כל כך הרבה מלחמות, פקידי האוצר לא מבינים את המציאות״ סיכם חג'ג'.

meet

מערכת CHANCE TO MEET

חברים וחברות יקרים,כבכל שנה וועידת איגוד התאגידים העירוניים מהווה הזדמנות לפגוש, להכיר ולשוחח עם בעלי תפקידים ברשויות המקומיות ובתאגידים מקבילים. אך מה קורה אם רוצים

המשך קריאה »

שיתוף הכתבה:

דילוג לתוכן