מרלי: ״מה שילד בגבעתיים ובתל אביב מקבל - הוא לא מקבל בירוחם״ - איגוד התאגידים העירוניים

מרלי: ״מה שילד בגבעתיים ובתל אביב מקבל – הוא לא מקבל בירוחם״

חשוב או דחוף

פאנל בהשתתפותם של: מר רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים; עו"ד יאיר רביבו , ראש עיריית לוד; גב' טל אוחנה , ראש מועצת ירוחם; מר איתן פטיגרו, ראש מועצת שוהם; מר רונן מרלי, ראש עיריית נהריה.

יאיר רביבו טען כי הפריפריה נמדדת בשני פרמטרים – המרחק למרכז הארץ שהצטמצם מאוד; ופרמטר שני זה התעסוקה.
מה שקרה בלוד – במקום לחזק ישובים פריפרליים, הקימו ערים במרכז הארץ.
"אני מקווה שאנשים יבואו, ישכרו דירות בפריפריה, כי החינוך ותשתיות וחיי התרבות הם טובים בערים האלה".

רן קוניק טען כי לא הכול זה כסף, כל הרשויות בפריפריה מקבלות פי עשרה יותר מגבעתיים. "יש כאן במדינת ישראל לפחות שתי מדינות – מדינת תל אביב ויש את שאר המדינה. יש פערים תרבותיים שלא בטוח שצעיר מגבעתיים או מתל אביב ירצה לגור במקומות עם אורח חיים שונה ממה שרגיל".
כמו כן, ציין כי יש שינויים שאפשר לעשות, כמו לקחת את מדינת תל אביב, להכניס את כל הכסף של כל העיריות לקופה אחת. "אם יקומו מנהיגים אמיצים – צריכים לקחת את כל הכסף של מטרופולין גוש דן ולחלק אותו לכל הערים מסביב פר תושב שווה בשווה".

רונן מרלי הגיב על דבריו של קוניק כי נוצר מצב קשה שיש אנשים שמקבלים יותר וכאלה שמקבלים פחות. לטענתו חשוב מאוד שהממשלה תטפל בתשתיות ושירותים חיוניים, "אני מסתכל על בית חולים בנהריה מול בתי החולים תל השומר ואיכילוב – יחס המיטה לאיש הוא מבייש".

איתן פטיגרו: ״אנחנו מהעיריות העניות למרות שאנחנו דירוג סוציואקונומי גבוה. האם לילד בשוהם מגיע פחות ממה שמגיע לילד בירוחם? התפיסה מוטעית כי מתקן ספורט מגיע לכולם, חינוך גם לכולם. אבל צריך לזכור שהיום ביישובים בסוציו גבוה זה עניין מעמד ביניים, זוגות בתחילת דרכם ומנסים להרים את הראש מעל יוקר המחייה ולא להתעלם מזה בגלל שזה נחשב יישוב חזק בנוסחה של מדד הסוציואקונומי. הפתרון מצד אחד להשקיע בפריפריה ומצד שני לא להכשיל אותנו בכלים בירוקרטיים״.

טל אוחנה הדגישה כי ההורים בשוהם יכולים להשקיע בחינוך פורמלי ובלתי פורמלי יותר מאצלה בעיר ירוחם. וזה יוצר את הפערים. "צריך לייצר מצב של שוויון הזדמנויות קודם כול ברמת ההכנסה לנפש. המדינה צריכה לעשות הרבה יותר בשביל לעזור בדברים האלה".

meet

מערכת CHANCE TO MEET

חברים וחברות יקרים,כבכל שנה וועידת איגוד התאגידים העירוניים מהווה הזדמנות לפגוש, להכיר ולשוחח עם בעלי תפקידים ברשויות המקומיות ובתאגידים מקבילים. אך מה קורה אם רוצים

המשך קריאה »

שיתוף הכתבה:

דילוג לתוכן