זירת המומחים: מתקני משחק וכושר - איגוד התאגידים העירוניים

זירת המומחים: מתקני משחק וכושר

זירת המומחים: מתקני משחק וכושר

משפרים את הרגלי הפנאי במרחב הציבורי

כל רשות מוניציפלית יודעת כי קיים צורך וביקוש של הילדים והתושבים במגוון מתחמי פעילות במרחב הציבורי הקרוב לבית.

מאת: מחלקת שיווק ופיתוח עסקי, אלו את ניצן

תחום מתקני המשחק התפתח מאד בשנים האחרונות ואת ה"סולמת" ו"נדנדת הצמיג" שראינו בעבר החליפו מתקנים מיוחדים וחדשניים שעוצבו כדי לייצר סביבה משחקית חדשה שלוקחת בחשבון כי הימצאות הילדים במרחב מפתחת אותם ומקנה להם מיומנויות לחיים.

יתרה מזאת, העידן הגלובלי בו הילדים שלנו חשופים לכל העולם בלחיצת כפתור, הביא איתו שינויים רבים ומחייב את השוק כל הזמן לחפש את הדבר החדשני הבא, המוצר הייחודי הזה, האטרקציה הזו שרואים בצד השני של העולם ועולה השאלה – " למה אין כזה בישראל?". הילדים ובני הנוער חשופים למתקנים חדשניים ומתחמי פעילות חדשים שלא נראו בארץ ומבקשים גם הם לחוות אותם ולפגוש אותם במתחמים הציבוריים הסמוכים לבית.

מפעוט ועד קשיש – מתחמי פנאי לכל תושב, וגם להולכים על ארבע

אבל לא רק תחום מתקני המשחק השתנה, מגפת הקורונה העולמית השפיעה רבות על התפיסה וההבנה של המרחב הציבורי הסמוך למקומות המגורים. המגפה הראתה לנו מדוע חובה להציב מגוון רחב ככל הניתן של מתחמי פעילות לתושבים ממש בסביבה

הסמוכה לבית או במרחק רכיבה קצרה אליה.

ימי הסגר בעולם הוכיחו כי לא רק שמתחמי הפנאי נדרשים להיות סמוך למקומות המגורים, אלא נדרש גיוון פעילויות רחב ככל הניתן שייתן מענה לכלל תושבי השכונה מפעוט ועד קשיש. מרחבים מגוונים ומשולבים במרחק הליכה או רכיבה קצרה יאפשרו למשפחה עם ילדים בכמה גילים שונים לחוות חוויית משחק עשירה מגוונת ומלאה גם במתקני משחק, גם במסלולי רכיבה לקטנטנים ומתחמי רכיבה לילדים וגם מתחם מכשולי נינג'ה לפעילות משחק אתגרית וספורטיבית, ואפילו גינות משחק לכלבים.

הסולמת הישנה – OUT מתחמי הנינג'ה החדישים- IN

מיומנויות מוטוריות נבנות ומתפתחות משחר ההיסטוריה ואם בעבר מתקני המשחק הישנים היו פשוטים מאד, מתקני המשחק של היום כבר התפתחו והשתכללו מאד ומשלבים מס' רב של מיומנויות מוטוריות וחברתיות ועתירים באלמנטים לפיתוח מיומנויות של שיווי משקל, איזון יציבות, מיומנויות טיפוס המפתחות קשר עין יד ועין רגל ועוד.

(צילום שי דניאל)

מתוך ההבנה כי ניתן לייצר ערך ספורטיבי מתוך מיומנויות המשחק, ומתוך הצורך ביצירת מתחמי פנאי חדשים, נולד לו תחום חדש בעולם המרחב הציבורי – מתחמי הנינג'ה – המעניקים נופך ספורטיבי ותחרותי למיומנויות נוספות שבעבר היו נחלתן של מתקני המשחק – כוח מתפרץ, כוח ידיים, שיווי משקל, תכנון ואסטרטגיה, קשר עין יד, זריזות מחשבה והכל במירוץ נגד השעון. תחום הנינג'ה מצטרף למגוון רחב של סוגי ספורט ופעילויות גופניות אותם מחפשים הילדים שמבקשים אתגרים חדשים כל הזמן ומצריכים מאיתנו להתפתח ולפתח עבורם מתחמים חדשים.

מתחמי הפנאי של העתיד – מתחמי משחקים משולבים במתחמי רכיבה ומסלולי נינג'ה

מיומנויות משחק ומיומנויות מוטוריות לא מסתכמות בטיפוס וכושר. גם מיומנויות של רכיבה על אופניים, קורקינט, סקייטבורד, גלגיליות ואפילו בימבות מלמדות ומפתחות אצל הילדים ובני הנוער מיומנויות של שיווי משקל, איזון ויציבות, ביטחון

עצמי, ראייה מרחבית, וכמובן פעילות גופנית ספורטיבית.

כיום ילדים רבים מגיעים למתחמי מתקני המשחק כשהם רכובים על אופניים או קורקינט בין אם כאמצעי תחבורה ובין אם למטרת רכיבה. עם זאת, מתחמים אלו אינם מותאמים לרכיבה וילדים הנהנים מרכיבה מחפשים מסלולי רכיבה או  מתחמי סקייט פארק ייעודיים שיאפשרו להם לפתח את כישורי הרכיבה מבלי חשש כלשהו ובצורה בטוחה ככל האפשר. רכיבה במתחמי משחק, על שבילי הפארק או במקומות שאינם מיועדים לכך מלאה בסיכונים, הן לרוכבים והן להולכי הרגל, בין אם בגלל סביבתם ובין אם בגלל פני השטח שאינם ייעודיים לרכיבה.

מתחמי רכיבה מותאמים לצד מתחמי משחק מאפשרים לשלב חוויה משפחתית בה כל אחד מוצא את עצמו, הפעוטות שרוצים לרכב לצד הבוגרים שרוצים לטפס גבוה או לפעוטות שעושים צעדים ראשונים, לצד ילדים בוגרים שנהנים מתרגילים ברכיבת קורקינט או סקייטבורד על הפאמפטראק הסמוך.

מתחמי משחק חדשניים ופורצי דרך

במשך 25 שנה שגינות מתקני המשחק וגינות הכושר של אלו את ניצן הן פורצות דרך במגוון המתקנים הרחב ובמגוון סוגי המשחק, גיוון שנולד בין היתר מתוך הבנה גדולה שילדים צריכים ויכולים לרכוש מיומנויות מוטוריות, חברתיות, ולהתפתח פיזיולוגית וקוגניטיבית בצורה כיפית, צבעונית ומלאת דמיון. 

בין מאות המתקנים של אלו את ניצן ניתן למצוא מתקני מוזיקה, חול ומים, מתקני מדע, מתקני משחק אינטראקטיביים ועוד. מתוך הידיעה שהילדים מחפשים חידושים כל הזמן ומתוך מחשבה על בני הנוער שכבר חוו שנים של מתקני משחק אנחנו תמיד מחפשים משהו חדש עבורם.

כיום אלו את ניצן מתכננת מעצבת ומקימה מגוון רחב של מתחמי פעילות למרחב הציבורי- מתקני משחק לכלל הגילאים, מתקנים לפעוטות, לבוגרים, ואפילו מתקני אקסטרים לבני הנוער. מתקני המשחק כוללים מגוון רחב של מתקנים מדעיים המלמדים את הילדים דרך משחק על כוחות הטבע, מתקני חול ומים המעניקים חווית משחק מלאה מרקמים, מתקנים מוזיקליים ואינטראקטיביים המגרים את הילדים לצאת מהמסך ולהנות מחוויית משחק שהיא לא רק מפתחת מיומנויות אלא מעשירה מלמדת ומפתחת.

לצד מתקני המשחק אלו את ניצן מתכננת ומקימה מתחמי כושר בהם חדר כושר באוויר הפתוח, חדר כושר לאימון פונקציונלי ומתקני כושר לגיל השלישי, מסלולי נינג'ה לילדים נוער ובוגרים ומתחמי רכיבה ייעודיים – סקייטפארק, פאמפטראק, קארבר פארק, פארק אופניים לילדים ועוד.

בין המתחמים המגוונים של אלו את ניצן אפשר למצוא את מתקני הנינג'ה המותאמים במיוחד לילדים מגיל 5+. לאחרונה נחנך מתחם הנינג'ה בכפר סבא – מתחם חדשני ורחב ידיים הכולל 17 מכשולי נינג'ה ברמות אתגר ומיומנויות שונות, ולצידם 5 מתקני כושר נוספים לחוויית אימון משלימה. בימים אלה עתיד להיפתח גם מתחם הנינג'ה בפארק רעננה.

אלו את ניצן מקימה מתחמי פנאי בכל רחבי הארץ והתושבים הצפוניים יותר יוכלו לבקר במתחם הנינג'ה בפלא פארק שביוקנעם- פארק מתקני משחק רחב ידיים. הפלא- פארק שנמצא בשכונת שער הגיא ביוקנעם הוא דוגמה מצוינת לחשיבות של הצבת מגוון מתחמי פעילות באזור מתוחם אחד. 

לצד מתחם נינג'ה המותאם לילדים ניתן למצוא בפארק גם  – מתחם מתקני משחק משולבים לבוגרים ולפעוטות, מתחם נדנדות עשיר במושבי נדנדות מגוונים, מתקן אומגה כפולה באורך של כ- 40 מ', מתחם ייעודי לפעוטות, מתקני חול ומים ועוד הרפתקאות רבות.

מוזמנים להציץ ברשימת הפארקים שלנו, לצפות בפרוייקטים נבחרים באתר שלנו, ולעקוב אחרינו ברשתות החברתיות: פייסבוק , אינסטגרם

רוצים שנתכנן עבורכם פארק עם מתחמים פורצי דרך- צרו איתנו קשר 03-5400440 או במייל Back-Office@elo-nit.co.il

חדשנות זה שם (מתקני) המשחק

בשנים האחרונות ובמיוחד לאור תקופת הקורונה המורכבת, התחזקה חשיבותה של חדשנות בעולם העסקי. עסקים שלא התאימו עצמם לתקופה ולצרכיה – לא הצליחו לשרוד לאורך זמן. במיוחד בעידן הטכנולוגי והדיגיטלי בו אנו חיים, יש משמעות אדירה לכל עסק באשר הוא ללמידת המציאות המשתנה בקצב מהיר תוך התאמת המוצרים לשוק העכשווי.

מאת: מחלקת שיווק ופיתוח עסקי, אלו את ניצן

גני המשחק והכושר של אלו את ניצן הקדימו את זמנם – וכבר שנים רבות שהם מותאמים לעולם הטכנולוגי, האנרגטי והדינאמי בו אנו חיים ובו הדור הבא גדל.
מתקני המשחק והכושר העירוניים של אלו את ניצן מקדימי תקן, מתוכננים ומעוצבים תוך מחשבה על הדור הצעיר. הייחודיות של מתחמי המשחק והכושר היא השילוב המדויק בין התאמת הפארקים לילדים, לפעוטות ובמקביל למבוגרים המגיעים עם הילדים, לבני הנוער ולקהילה כולה.

חדשנות בפיתוח; מגרש משחקים מהעתיד

מגרש המשחקים בעידן הטכנולוגי חייב להתאים לקצב ולדינאמיות של הדור הצעיר. זאת תוך שימור מתקני הילדות האהובים בנוף העירוני.
אנו משקיעים רבות בפיתוח מתקנינו, תוך התאמתם לדור הצעיר ותוך ייעוץ וליווי של אנשי מקצוע, בין היתר פסיכולוגים, אנשי חינוך ותרפיה, כל זאת במטרה למקסם את חווית המשתמש, הנאת הילדים וליצור ערך חינוכי והתפתחותי הן גופנית והן מנטאלית. תחום תכנון ובניית מתקני המשחק והכושר מצריך הבנה והתאמה לצרכי הלקוח בכל פרויקט כחליפה תפורה אישית, למשל הקמת פארק אריאל שרון, מתחם חוות שלם, אשר נוצר תוך שמירה על תכנונו של האדריכל העולמי פיטר לץ ותוך הקפדה על ההוליסטיות הטבעית המצויה בתוואי השטח – הניב מתחם ענק שכולו עשוי עץ רוביניה איכותי, אשר זיכה אותנו בפרס "מתקן העץ הגדול ביותר בעולם". 

מתקני משחקים

החשיבה על הסיפור מאחורי המתקנים מתמקדת במסר המועבר לילדות ולילדים – עידוד משחק טבעי ואסוציאטיבי מחוץ למסכים ובשטח הפתוח. בזכות תכנון ועיצוב של גנים מזמינים ומסקרנים הכוללים מתקנים דיגיטליים, טכנולוגיים ואינטראקטיביים – הילדים מתחברים בקלות למגוון האפשרויות במגרש המשחקים ונהנים מפעילות יוצאת דופן, מעשירה, אנרגטית, מאתגרת ורב חושית תוך בטיחות מלאה. 

סיפור הצלחה שאנו גאים בו במיוחד הוא בפארק החבלים ברמת השרון, בו ניתן לראות בכל יום תור ארוך וצוהל של ילדים ומבוגרים הממתינים לתורם במתקן האומגה או הקרוסלה. העוברים והשבים חושבים שהגיעו ללונה פארק בינלאומי, ושמחים לגלות שמדובר בגן משחקים שכונתי אשר פתוח לכולם.
וזה בדיוק הרף שאנו מציבים.

מחקר על גני משחק והשפעתם על התפתחות ילדים בגילאי 0-5, קבע כי "משחק תורם באופן ישיר להתפתחות המוח, היכולות המוטוריות והבינאישיות" וכן כי, "גני משחק המשלבים מגוון רחב של אפשרויות משחק, חיוניים להתפתחות הקוגניטיבית, הנפשית, הפיזית והחברתית" (Duerr, 2014).

המתקנים הדיגיטליים והאינטראקטיביים מהווים אטרקציה לכל גיל, ומעודדים את הילדים לצאת מהישיבה המונוטונית מול המחשב הביתי אל האוויר הפתוח ולחוויית חדשות ומאתגרות, ביניהן פעילות גופנית ושכלול יכולות מוטוריות ומיומנויות חברתיות. בין המגוון הרחב של מתקנים דיגיטליים, תוכלו למצוא את נדנדת האורות והצלילים- אשר בעזרת שימוש באנרגיה אנושית ועל ידי הנדנוד עצמו מפיקה אורות וצלילים ההופכים את חווית הנדנוד לבלתי נשכחת!
גני משחק אטרקטיביים מצמצמים בריונות – "ילדים מתנהגים בבריונות, כאשר הם לא עסוקים בדברים טובים יותר" (בורנשטיין, 2011) גני משחק מודרניים, המתכוננים בצורה נכונה, מעודדים פעילות ומגרים את הילדים מצמצמים בריונות וונדליזם.

חדשנות מודרנית; מוצרים שמקדימים את זמנם 

תקופת הקורונה לימדה אותנו עד כמה חשובה ההשקעה במתחמים העירוניים באוויר הפתוח.
למדנו להעריך בתקופת הסגר את 500 המטרים הסובבים אותנו, ואלו שזכו לגור ליד פארק משחקים ומתחמי כושר – הרוויחו במיוחד.
למרות העובדה שהסגרים מאחורינו ואנו חוזרים לבתי הקולנוע, ללימודים ולמקומות הסגורים – אין זה סוד שרובנו עדיין נותרנו זהירים ומעדיפים את האוויר הפתוח ככל שניתן.
כאן אנחנו נכנסים לתמונה.

מלבד מתקני משחק ייחודיים, מהנים ומזמינים אשר מהווים נקודת בילוי משפחתית – אנו מתמחים גם בתכנון, עיצוב ובנייה של מתקני כושר ומתחמי נינג'ה חדשניים ומדהימים.

המומחים שלנו מתכננים ויוצרים מתחמי כושר איכותיים ופונקציונאליים אשר מעודדים אורח חיים בריא, ומאפשרים למגוון מתאמנות ומתאמנים בגילים השונים – להפיק תועלת מאימון עצמי מותאם ליכולות האישיים. 


מתוך הבנת צרכי הלקוח, אנו מתאימים את מתקני הכושר ומסלולי הנינג'ה למתאמנים מתחילים ומתקדמים כאחד,
 בעזרת משקולות מתכווננות, ניתן בקלות לבחור את דרגת קושי האימון ולהשתפר לאורך זמן ולפי תכנית האימונים. מתחם הכושר ומסלולי הנינג'ה שלנו מעניקים חוויה אקסקלוסיבית של חווית אימון שלמה באוויר הפתוח. תוכלו לצאת לריצה ולקנח באימון פונקציונאלי ויעיל במתחם הכושר של אלו את ניצן, הכולל מתקנים קינטיים אשר בעת השימוש ועל ידי אנרגיה אנושית מופעל בהם צג מידע שמשרת את המתאמן ועוזר לו לעקוב אחר נתוני האימון  – דופק, מרחק, מהירות, שריפת קלוריות ועוד.

וגולת הכותרת – אפליקציית הכושר שלנו. פיתחנו במיוחד אפליקציית אימון אישי ב AR – טכנולוגיה מתקדמת המעניקה תחושה שמאמן אישי נמצא ממש לידך בפארק! האפליקציה מאפשרת בסריקת המדבקה על גבי המתקנים – לשמוע ולצפות בסרטוני הדרכה אודות כל מתקן, ללמוד תרגילים שונים, לקבל טיפים ומידע אודות האימון המומלץ. כל מתאמן ומתאמנת יכולים להרגיש באימון אישי עם מאמן כושר אלקטרוני צמוד.


חדשנות בחומרים; גן משחקים בריא לילדים, לנו ולעולם

המודעות ההולכת וגוברת בנוגע לחומרי פלסטיק המזיקים לבריאות ילדינו משפיעה בהחלט על השוק בשנים האחרונות. החומר הכימי הידוע PVC הנמצא בחומרי פלסטיק רבים, הוכח כרעיל בעת התפרקותו והוסר ממוצרי פלסטיק המיועדים לתינוקות ולילדים. 

לעומת זאת, אותה ערנות ומודעות אינה קיימת כאשר הדבר נוגע למגרשי המשחקים, והם נותרו מאחור מסכנים את ילדינו. מגרשי משחקים רבים עדיין כוללים מתקני פלסטיק עשירי PVC ; מגלשות, נדנדות ומתקני פלסטיק גדולים אשר עומדים בשמש ובגשם, ובזמן התיישנותם החומר מתפרק ופולט רעלים שהוכחו כמסרטנים ביותר.

מתוך אהבה אמיתית לילדים והרצון לתרום להעשרתם ולבריאותם, כלל המתקנים שלנו נטולי PVC ומיוצרים מחומרים ידידותיים לסביבה ולמשתמש. כמו כן מתקנים מחומרים ממוחזרים ומעץ טבעי. כל אלה מאפשרים משחק בטוח ובריא לילדינו ולנו. 


אנו מאמינים כי איכות ובטיחות שלובים יחד זה בזה. שימוש בחומרים האיכותיים ביותר ימנע תקלות ויאפשר שימוש ארוך טווח. חומרי הגלם שלנו הם מהאיכותיים, העמידים והחדשניים בעולם ומתקנינו עמידים בתנאי מזג אוויר קיצוניים ובפני וונדליזם.
בזכות שימוש בחומרים הטובים והעמידים ביותר בתעשייה, החלפת חלקים נדרשת לעיתים רחוקות ובכך נוצר יחס עלות תועלת גבוה.


אלו את ניצן מחזיקה ברציפות בתו פלטינה של מכון התקנים על "התמדה בחתירה לאיכות המוצר" ואנו החברה היחידה בתחומה הנכללת ברשימת ה Dun's 100 בענף הבנייה והנדל"ן.
חברתנו מחזיקה ברישיון קבלן רשום בענף הבניה ובענף קונסטרוקציית הפלדה, כנדרש בדין לשם ביצוע עבודות הנדסה בנאיות. כמו כן, חברתנו רשומה בכל מרשם המתנהל על פי דין לעניין התקשרות להקמת פארקים ציבוריים ותחנות הצלה בחופים.


חדשנות תפיסתית; שיתופי פעולה וגנים נגישים שמתאימים 
לכולם

נכון לשנת 2019 חיים בישראל כמיליון וחצי אנשים עם מוגבלות והם מהווים כ-20% מהאוכלוסייה.
אנו רואים בנושא הנגישות ערך ראשון במעלה.

אנו מתמחים ביצירת גני משחק וכושר נגישים ומשלבים לכלל המשתמשים, כאשר הדגש הוא ביצירת גנים שאינם מבדלים, אלא כוללים. גן משחקים וכושר משלב שנותן מענה לטווח רחב של מוגבלויות, גיל, שלבי התפתחות שונים ולמגבלות שונות: פיזיות, נפשיות או רגשיות. זאת, כדי ליצור חווית אימון ומשחק משותפת, מכילה, שוויונית ועתיד טוב יותר עבור הקהילה וילדינו, כולם.

כחלק מהתפיסה להבין את צרכי הקהילה כולה ולייצר גן קהילתי משלב ומכיל, פעלנו בשנים האחרונות ליצירת שותפויות אסטרטגיות עם אנשי מקצוע שונים, בין היתר פסיכולוגים, אנשי מדע, חינוך ותרפיה להעשרת הערך המוסף בתוצרינו. שותפותנו עם פארק קרסו למדע, מוזיאון המדע הגדול בישראל וצוותו המקצועי – הניבה פרויקטים ייחודיים המתוכננים בקפידה תוך שילוב מלא של הלקוח החל מרקימת הסיפור ועד ליצירת חווית משחק ערכית וייחודית. 

מוצרינו הייחודיים הם המילה האחרונה בתחום, ובגנים שלנו ניתן למצוא החל מאומגות נגישות, מגלשות יחידות מסוגן וכלה במעליות, מקפצות, מתקני קונספט מדע ומים. חדשנות התכנון והעיצוב עומדת בראש מעיינינו, הפארקים וגני המשחק שלנו זכו בפרסי עיצוב בינלאומיים, ביניהם גן בעברית בראשון לציון, פארק הידידות באופקים, פארק ענבה במודיעין, דלילה באשקלון, הגן הבוטני בעכו, גני נמל תל אביב, פארק אריאל שרון ועוד רבים נוספים. 


"מי שעיצב את הפארק ראוי לכל הפרסים האפשריים.. מושקע בטירוף.. אתגרי" (אביעד קיסוס על פארק חדשני בטיילת נמל תל אביב).


"משחק הוא צורת המחקר המתקדמת ביותר"(אלברט איינשטיין)

"אלו את ניצן" הוקמה בשנת 1997 והיא החברה המובילה בישראל בתחום מתקני המשחק והכושר.
החברה נוסדה ע"י הלן רות ניצן, אשת חינוך לשעבר, במטרה לחדש ולפתח סביבות משחק המעשירות את הילדים, מגרות אותם לפעילות גופנית וקוגניטיבית ומאפשרות להם להכיר את גבולות הגוף בצורה בטוחה. 

החברה עובדת עם הרשויות הגדולות במדינה, עם לקוחות מוסדיים ופרטיים ברחבי הארץ ובעולם מזה למעלה מזה למעלה משני עשורים, ומקימה כ- 150 פרויקטים בשנה, ביניהם הפארקים הגדולים במדינה.

צילום: ניב שאול

מאמרים נוספים מזירת המומחים

זירת המומחים

הכוח של הרשתות החברתיות

מאמר בנושא: דיגיטל האם יש נוסחה מסודרת לניהול רשתות חברתיות ודיגיטל במועצות ורשויות מקומיות?ננסה לעשות קצת סדר בדברים. מאמר ע״פ יונתן הולט מומחה לשיווק דיגיטלי,

קרא עוד »
זירת המומחים

זירת המומחים: אנרגיה

טרינה סולאר מכריזה על כניסה לשוק האגירה הישראלי להמשך קריאה Trina Solar זוכה בהסמכת מוצר סביבתי, EPD מ-UL Solutions ו-EPD Italy, כאשר הפאנל הסולארי Vertex

קרא עוד »
זירת המומחים

זירת המומחים: יחסי ציבור

כך יישמר כל מנהל ואיש ציבור מהתקשורת​ מאת: ממי פאר, בעלים ושותף פאר לוין תקשורת להמשך קריאה הבחירות מתקרבות. תמצאו את האיזון מאת: ממי פאר,

קרא עוד »
זירת המומחים

התייעלות כלכלית

כוחה של תוכנית עסקית מאת: רו"ח זוריק ולדר להמשך קריאה כיצד אפשר לחסוך הוצאות על פינוי פסולת מאת: רו"ח זוריק ולדר להמשך קריאה חשיבותו של

קרא עוד »
זירת המומחים

איך מנהלים מכרזי מסגרת

מאמר בנושא: מכרזים יותר ויותר רשויות ותאגידים מנהלים בשנים האחרונות מכרזי מסגרת שנתיים לבינוי, פיתוח, אחזקה ושיפוצים, וכיום מרביתם מתבססים על מחירוני דקל. מאת: קבוצת

קרא עוד »
זירת המומחים

סביבה ״רווית רגולציה״

מאמר בנושא: אסטרטגיה ולובינג כוס הקפה שהזמנו הבוקר בדרך לעבודה, הוגשה לנו ע״י מלצר שחובות המס על התשר שהשארנו לו נדונה כרגע ברשויות המס. הארנונה

קרא עוד »
דילוג לתוכן