נינו אבסדזה: "אנחנו עוד לא רואים עדיין עשן לבן. יש כן דיאלוג שמחליטים שלא להחליט כלום". - איגוד התאגידים העירוניים

נינו אבסדזה: "אנחנו עוד לא רואים עדיין עשן לבן. יש כן דיאלוג שמחליטים שלא להחליט כלום".

נינו

אטילה שומפלבי מארח את גב' נינו אבסדזה, פרשנית לענייני רוסיה, לשיחה על המלחמה באוקראינה והשלכותיה על העולם: "אנחנו עוד לא רואים עדיין עשן לבן. יש כן דיאלוג שמחליטים שלא להחליט כלום".

נינו טענה כי פוטין מלכתחילה לא רצה להרוג את זלנסקי ולכבוש את כל אוקראינה. "יש לנו סטנדאפיסט מול איש מודיעין רוסי. לא את זלנסקי הוא מחפש, אלא הסביבה הקרובה והמיליטנטית מאוד שלו שהיא אנטי רוסית באופן בוטה וכבד".

בעניין כיבוש אוקראינה השיבה כי גם אם יגיע פוטין ללבוב, הוא לא מתכוון ולא רוצה שטח שאינו רוצה אותו כמנהיג שלו. "הוא רוצה מודל 2008 שהיה בגיאורגיה. מאז גיאורגיה לא חברה בנאט"ו".

בשאלה על החשש של הקרמלין מהאופציה שאוקראינה תהפוך לחלק מנאט"ו – השיבה נינו כי עוד מהמאות הקודמות בעבר ועד 1991 בהתפרקות ברית המועצות, רוסיה מקימה כל פעם רצועת ביטחון לאורך ההיסטוריה. היה ברית נאט"ו קפיטליסטית מול ברית סוציאליסטית בראשות רוסיה.

בשאלה מה עובר במוחו של פוטין – השיבה נינו שמדובר כאן באיש KGB בדימוס, משפחתו צבאית, הבן אדם גדל בתפיסת עולם אימפריאליסטית שרוסיה זו מעצמת-על. "לפתע מול עיניו נהרסו אותן רצועות ביטחון שדיברנו עליהן".

כמו כן, הוסיפה: "פוטין אינו משוגע ואנחנו גם לא יודעים אם הוא חולה בוודאות. גם אם אנחנו שונאים את הלוגיקה, היא קיימת. היום יש 30 מדינות בנאט"ו שהתרחבה מאוד לאורך השנים ומתקרבת לגבולות רוסיה, כאשר אוקראינה היא הגדר היחידה שנשארה לה. פוטין רוצה את אוקראינה כשטח נייטרלי לחלוטין".

על מנהיגותו של זלנסקי וייצוגיו בתקשורת טענה נינו שלא יגידו שהמלחמה הייתה שווה את זה, אלא שזו הייתה טרגדיה כנראה הענקית ביותר בהיסטוריה של אוקראינה. "מדינה כמה שהיא גדולה, אבל קטנה ביחסית לרוסיה, נעמדה בגבורה במלחמה".

בנושא לפליטים האוקראינים בעולם, הדגישה נינו שמדובר במנטאליות מיוחדת של אוקראינים שמאוד לאומיים וירצו לשוב לארצם בסוף המלחמה.
אמרה שניתן לשמוע מאוקראינים ש-"אנחנו לא נהיה כלבלבים של אמריקאים שעומדים על רגליים אחוריות ומקשקשים בזנב. הם לא רוצים להיות המשרתים של אירופה המערבית הסנובית".

לבסוף, נינו הביעה הערכה כי לדעתה שני הצדדים יצטרכו לוותר. "כעת לא מדובר באוקראינה שתהיה בנאט"ו, אלא מדובר על חצי האי קרים שאין אדם באוקראינה שיסכים לוותר עלייה. "וכן, מה שיקרה הוא שכנראה אוקראינה לא תהיה חברה בשום בלוק צבאי, ורוסיה תדע שהיא שמרה על רצועת הביטחון".

meet

מערכת CHANCE TO MEET

חברים וחברות יקרים,כבכל שנה וועידת איגוד התאגידים העירוניים מהווה הזדמנות לפגוש, להכיר ולשוחח עם בעלי תפקידים ברשויות המקומיות ובתאגידים מקבילים. אך מה קורה אם רוצים

המשך קריאה »

שיתוף הכתבה:

דילוג לתוכן