סביבה ״רווית רגולציה״ - איגוד התאגידים העירוניים

סביבה ״רווית רגולציה״

סביבה ״רווית רגולציה״

מאמר בנושא: אסטרטגיה ולובינג

כוס הקפה שהזמנו הבוקר בדרך לעבודה, הוגשה לנו ע״י מלצר שחובות המס על התשר שהשארנו לו נדונה כרגע ברשויות המס. הארנונה על השימוש במבנה במשרד הפנים, רישיון העסק של המטבח ממנו יצאה הכוס כפוף לתנאי משרד הבריאות.  אפילו פולי הקפה שכלל אינם גדלים בארץ הגי עודרך מערך הייבוא שהוא רשת רגולטורית בפני עצמה.  פולי הקפה הללו נקלים בתנורים כפופים לחוק אויר נקי,  ואז נארזים במכונת וואקום כדי לשמור על הטעם מפני חמצון, הם כפופים לחוק האריזות ואפילו לא נגענו בחצי מהרגולציה של כוס הקפה.

מאת: משה ביבי מנכ"ל "גורן אמיר"

אז איך היה הקפה הבוקר? מעורר? 

תלוי כמובן את מי שואלים. את בעל בית הקפה שכרגע אובד עצות כי נודע לו שהתשר אינו חלק מהשכר של המלצר אבל כן חייב במס. או בעל בית הקלייה שהבין שעל פי התקנות החדשות הוא מפוקח כמונופול וכמפעל מזהם. או הלקוח שמתענג על הכוס ומנסה להבין למה סגור בשבת.  

המשותף לכולם בתיאור הזה הוא הרגע בו הורם המסך ונתגלתה רשת הרגולציה.  

ברוכים הבאים לסביבה רווית רגולציה.  

מערכת הרגולציה נועדה לאזן בדרך של חקיקה תקנות ונוהליים בין הצרכים של הפרט מול צרכי המדינה .מערכת רגולטורית יעילה מתפקדת כמערכת שקופה וכמעט בלתי נראית, אל א במקומות בהם נדרש איזון אקטיבי.  

ברם!  עם השנים בכל העולם אנו רואים כי המערכות נעשות מורכבת יותר ומנגד הצפיפות הרגולטורית עולה. עד כי היום כבר מדברים על עולם בו אתגר ניהול האיזונים הרגולטוריים נעשה גבוה מניהול העניין עצמו. מצב זה כמובן דורש תשומות מקצועיות הולכות ועולות.  

עולם הלובי

אז מהו לובי מקצועי? מי נעזר בו ? וכיצד הוא פועל?  

ראשית בואו נסכים כי תשתית כל חברה עסקית למטרות רווח או התארגנות  שלא למטרות רווח (חל״צ) הינה צורך כלשהו אותו היא  מקדמת. בואו לצורך הדיון העוסק ברגולציה נקרא לצורך הזה ערך ציבורי, שהרי עולם הרגולציה עוסק באיזון ערכי ם ציבוריים. בעניין זה אין הבדל בין חברת ייצור דשנים לחקלאות שבצדק טוענת שבלעדיה לא יהיה מספיק אוכל בעולם, לבין עמותה ל ייצוג משתמשי חופי הים והאקולוגיה שחרדה מהזיהום המים והסביבה וטוענת כי דישון הקרקעות נשטף לים ופוגע בדגים. (הכל כמובן רק דוגמא). אלה כמו אלה מייצגים צורך ציבורי אמיתי ואלה וגם  אלה מצפים מהמחוק ק שיכיר בצורך אותו הם ממלאים כערך ציבורי וייתן לו ביטוי בחקיקה ובתקנות מתאימות.  

המחוקק שהוא נבחר ציבור אמור להבין את הערכים הללו ולהעמיק בהם ובהשלכות הנגזרות מהם. 

מחד הוא אמור לתמרץ את ייצור המזון כדי שיספיק לכולם וכמובן גם לדאוג שיהיה בריא ובמחיר הוגן. אבל מאידך אמור המחוקק להגן באופן אפקטיבי גם על אקולוגית חופי הים ובריאות הדגה ולא רק לנו אלא גם לדורות הבאים.  

כדי ליישב את הסתירות בין הערכים הללו במקרה זה יפעל המחוקק. כשופט,  אלא ששופט עושה זאת על פי פרשנות מאזנת של חקיקה קיימת.  ואילו המחוקק יעשה זאת בדרך של יזום איזוני חקיקה חדשים, לכך הוא נבחר ועל כך הוא נבחן.  

וכפי שמובן מאליו כי בעל דין נעזר בעורך דין בבואו בפני מערכת המשפט על נבכיה המרובים. 

כך גם חברות הנדרשות לפעול בתוך רשת הרגולציה  הסבוכה חייבות להיעזר בשירותים מקצועיים בניהול צרכיהן.  

על חברת גורן עמיר יועצים:  

  • גורן עמיר יועצים הינה חבר ת ייעוץ לניהול משברים ולמתן שרותי ייצוג לובינג מקצועיים.  
  • אנו מיצגים בגאווה לקוחות גדולים וקטנים שהמשותף להם הוא היותם מעצם טבעם מושפעים ומשפיעים על עולמות הרגולציה ורצונם לעשות זאת בדרך מקצועית.  
  • הלקוחות שלנו באים מתחומים שונים כמו: תעשיה, תקשורת, שוק ההון, רשויות מוניציפליות, יזמים ומפתחים בתחומים שונים ועוד.  
  • החברה מקפידה כערך חקוק בתפיסת הלובינג שלה לבחור לייצג בהתנדבות עמותות וממוקדת בעיקר באלה העוסקים בדאגה לילדים ועל כך אנו גאים במיוחד.  

 

מודל גורן עמיר:  

החברה מחזיקה במודל עבודה אינטגרטיבי  ייעודי להשגת יעדים קצרי טווח ויעדים ארוכי טווח ברי קיימא.  

השגת יעדים מותנית בהגדרת מטרות מדויקות ועבודה אינטנסיבית בתו ך זירות בעלי עניין מורכבות כל זה על ציר זמן רגולטורי משתנה. 

לצורך כך נשענת החברה על שלושה עוגנים.  

  1. הון אנושי –  מערך אנשי מקצוע מנוסים הבאים מנבכי עולמות הרגולציה בתחומים שוני ם ומעודכנים בהתאם לנושא הנדון.  
  2. מידענות – מערך סדיר לאי סוף מידע שוטף, ומערך מקביל לאיסוף מידע ייעודי עדכני לצרכי העבודה הישירים והעקיפים.
  3. אסטרטגיה – לכל פעולה קודמת תוכנית אסטרטגית המצויה כל הזמן ברקע ממנה נגזרת תוכנית העבודה. ותוכנית מעקב רציפה ושקופה. מצב המאפשר כי בכל רגע נתון אנחנו והלקוח מחזיקים בתמונת מצב זהה וברורה.  


גורן עמיר מאמינה בצורך המקצועי של שרות הלובי כמייצג נדרש והכרחי לצרכי איזונים חוקתיים בין ערכים וצרכים שונים ומקדמת בברכה כל חקיקה בנושא זה. 

מאמרים נוספים מזירת המומחים

זירת המומחים

הכוח של הרשתות החברתיות

מאמר בנושא: דיגיטל האם יש נוסחה מסודרת לניהול רשתות חברתיות ודיגיטל במועצות ורשויות מקומיות?ננסה לעשות קצת סדר בדברים. מאמר ע״פ יונתן הולט מומחה לשיווק דיגיטלי,

קרא עוד »
זירת המומחים

זירת המומחים: אנרגיה

טרינה סולאר מכריזה על כניסה לשוק האגירה הישראלי להמשך קריאה Trina Solar זוכה בהסמכת מוצר סביבתי, EPD מ-UL Solutions ו-EPD Italy, כאשר הפאנל הסולארי Vertex

קרא עוד »
זירת המומחים

זירת המומחים: יחסי ציבור

כך יישמר כל מנהל ואיש ציבור מהתקשורת​ מאת: ממי פאר, בעלים ושותף פאר לוין תקשורת להמשך קריאה הבחירות מתקרבות. תמצאו את האיזון מאת: ממי פאר,

קרא עוד »
זירת המומחים

התייעלות כלכלית

כוחה של תוכנית עסקית מאת: רו"ח זוריק ולדר להמשך קריאה כיצד אפשר לחסוך הוצאות על פינוי פסולת מאת: רו"ח זוריק ולדר להמשך קריאה חשיבותו של

קרא עוד »
זירת המומחים

איך מנהלים מכרזי מסגרת

מאמר בנושא: מכרזים יותר ויותר רשויות ותאגידים מנהלים בשנים האחרונות מכרזי מסגרת שנתיים לבינוי, פיתוח, אחזקה ושיפוצים, וכיום מרביתם מתבססים על מחירוני דקל. מאת: קבוצת

קרא עוד »
זירת המומחים

סביבה ״רווית רגולציה״

מאמר בנושא: אסטרטגיה ולובינג כוס הקפה שהזמנו הבוקר בדרך לעבודה, הוגשה לנו ע״י מלצר שחובות המס על התשר שהשארנו לו נדונה כרגע ברשויות המס. הארנונה

קרא עוד »
דילוג לתוכן