סוגיית אי-האמון - במי יכולים הישראלים להאמין? - איגוד התאגידים העירוניים

סוגיית אי-האמון – במי יכולים הישראלים להאמין?

משרת אמון

פאנל מגוון בהשתתפותם של: ח"כ קרן ברק, סיעת הליכוד; ח"כ מאיר יצחק הלוי, סגן שרת החינוך; גב' מירב לפידות, מנכ"לית לפידות גולדפינגר תקשורת; גב' ליטל שמש, מגישת אקטואלית ופרשנית בערוץ 14; השופטת בדימוס שרה פריש, מבעלי משרד עו"ד פריש, שפרבר, ריינהרץ ושות'; וד"ר גלית שאול, ראשת מועצת עמק חפר

בנושא חקירת הרוגלה במשטרת ישראל – השיבה לפידות כי צריכים לבדוק שאכן היה תחקיר מעמיק ואמיתי.
"היה לי מאוד מוזר שכל הגורמים שגו כפי שאמר התחקיר. אם אנחנו לא מאמינים לכל הגופים שמעורבים בתחקיר העיתונאי – אפשר לסגור את המדינה".

ח"כ מאיר יצחק הלוי על הבטחת ממשלה קטנה ורזה בתקופת הבחירות לעומת מה שיצא לאחריהן – השיב כי הוא לא אוהב את הממשלה שהיא גדולה. אבל זה נושא קטן בהתחשב למהפך הענקי שהממשלה הזו עשתה, לפי דבריו. "הייתי ראש עיר שלא היה לו תקציב במשך שלוש שנים והייתה פה בעיה שלא הייתה מטופלת כמו היעדר משילות ותקציבים – זה היה הרס וחורבן".

על דבריו של יצחק הלוי, השיבה נציגת האופוזיציה בפאנל, ח"כ קרן ברק: "אנחנו היינו קואליציה הרבה יותר הומוגנית. התקציב הוא נקודת החולשה שהייתה לנו בממשלה. ראשית, אל תשכחו את הלילה של 23 בדצמבר שלא חשבנו שלא נעביר תקציב. זה היה לילה שחשבנו שיעבור תקציב. להגיד שמראש לא תיכננו להעביר תקציב – זה לא נכון".
כמו כן, הוסיפה ואמרה: יש היום 143 חברי כנסת. זה עוד 23 לשכות של ח"כים עם עוזרים ומשרדים, זה בקטע הכלכלי. אבל באופן הדמוקרטי זה הכי קשה. כל חבר כנסת שנכנס בשבילו היה צריך שר להתפטר ונכנס הילד שלו, שמחויב לו"

ח"כ יצחק הלוי בתגובה על דברי ח"כ ברק בנוגע לביקורתה על החוק הנורבגי: "רק נזכיר, מי שחוקק ראשון את החוק הנורבגי זה בנימין נתניהו". שופטת בדימוס פריש הגיבה על ירידת האמון של הציבור במערכת המשפט:

כעובדה, האמון נשחק. זה לא עניין של הערכה או דעה. זו האמת המצערת. הגורם לכך הוא החשיפה התקשורתית. אין יותר פרות קדשות". בנוסף, הדגישה פריש כי זו מערכת טובה ושאסור לנו לפגוע במערכת המשפט. "צריך לדאוג להחזרת האמון על ידי כך שהמערכת עצמה לא תתמודד בתקשורת, אלא שהמערכת תכיר במציאות ותבין שיש בעיה. הטיפול המהותי הוא קודם כול לא לצופף שורות כשיש בעיה – שופט שסרח, יש לטפל בו. שנית, צריך למנוע מלכתחילה את ירידת האמון ולגרום לכך שנכיר יותר בכך שהמערכת היא בסדר. שלישית, צריכה להתקיים פחות אקטיביזם שיפוטי במשפטים. אנחנו עדים למעורבות של בתי המשפט בעניינים שלא קשורים אליהם".

גלית שאול השיבה על השאלה בנוגע לשלטון המקומי וירידת האמון בגלל חקירות פליליות של ראשי ערים, השיבה בשלילה: "אני ראשת מועצה כשלוש שנים, מייצגת דור חדש של ראשי וראשות רשויות שבאו לעבוד. יש הערכה רבה בקהל ובציבור כולו לדבר הזה".
כמו כן, ציינה כי בתקופה האחרונה שלא היה תקציב מדינה וארבע מערכות בחירות: "הייתה תחושה בציבור שאף אחד לא מקשיב לו. וזה השאיר את התושבים עם השלטון המקומי. אני הייתי האוזן הקשבת של התושבים שלי".

ליטל שמש הצטרפה לדיון בנוגע לירידת האמון בתקשורת הממוסדת ואמרה: שלדעתה ערוץ 14 הוא באחוזי רייטינג נמוכים בגלל שהוא חדש. "יש תחושה גדולה בציבור שאין גוף חדשותי אחד שמביא באופן אובייקטיבי את הדברים".

עוד הוסיפה כי היא הייתה היחידה מישראל שנשלחה לדיוני הסכם הגרעין בוינה. "כל השאר שלחו שלושה כתבים מכל מערכת למלחמה באוקראינה במקום. הח"כים וחברי ממשלה היו בדממה בארץ ולא דיברו על הנושא הזה. הייתה אפס התייחסות לנושא הזה של הסכמי הגרעין בחדשות".

מירב לפידות על האמון בשוטרים ובמשטרה תקופת טרור זו: "זה אותו שוטר סיור שעסוק בעבירות אחרות במהלך כל השנה. אותו שוטר שמחר יעלה על האופנוע שלו, ייצא אולי לא בחיים מאירוע, הוא מסכן את עצמו". עוד הוסיפה כי השוטרים הם הגיבורים שלנו כיום ויש שלושה שוטרים הרוגים אצלנו בשבוע החולף ועוד פצוע קשה. "לפני שזורקים על השוטרים רפש – תזכרו שמחר זה השוטר שיציל את החיים שלנו מחר והם הגיבורים שלנו היום."

meet

מערכת CHANCE TO MEET

חברים וחברות יקרים,כבכל שנה וועידת איגוד התאגידים העירוניים מהווה הזדמנות לפגוש, להכיר ולשוחח עם בעלי תפקידים ברשויות המקומיות ובתאגידים מקבילים. אך מה קורה אם רוצים

המשך קריאה »

שיתוף הכתבה:

דילוג לתוכן