עיר אוטונומית – האם הרשויות המקומיות תופסות את תפקידי המדינה? - איגוד התאגידים העירוניים

עיר אוטונומית – האם הרשויות המקומיות תופסות את תפקידי המדינה?

בפאנל שהתקיים אחה"צ בהנחייתו של יואב לימור, קשת 12, בוועידת איגוד התאגידים העירוניים בהרודס באילת, השתתפו בני ביטון, ראש עיריית דימונה, צביקה ברוט, ראש עיריית בת ים, מירי כהן, סגנית מטה הדיור הלאומי, אורנה הוזמן בכור, יו"ר נמל אשדוד, איציק לארי, מנכל עיריית ירושלים, ששי שילה, מנכ"ל חברת האוטומציה החדשה.

איציק לארי: "אי אפשר להתייחס לירושלים כמו לאף עיר אחרת. ירושלים היא עיר גדולה ומורכבת וניהולה הוא כמעט כמו ניהול מדינה.
מצד אחד קשה לממשלה להתמודד עם ירושלים ואנו סובלים מתקציבים בחוסר.
מצד שני אנו מנצלים את היתרון לגודל ולמדינה נח לעבוד עם גורם אחד".

בני ביטון: "דין דימונה וירוחם לא כדין כפר סבא ורעננה. אני מקווה שאחרי הבחירות חלוקת התקציבים תשתנה. למרות זאת, חתמתי על הסכם גג כי דימונה הפכה להיות עיר חזקה. מרכז השלטון המקומי הקים את מערך החדשנות במדינת ישראל ובעיניי קריטי להתייחס לנושא התשתיות- הרשויות עשו מה שהמדינה לא ביצעה".

צביקה ברוט: " לא נהיה החצר האחורית של תל אביב. קיבלתי עיר עם גרעון של שנים ולמרות שאין ממשלה הגענו לתקציב בכוחות עצמנו, תוך שיתוף פעולה עם השלטון המרכזי. אני לא מתכוון להשתולל עם בניה. את הכסף אנו משקיעים באתגרים הרבים שיש לנו כמו רווחה, חינוך ועוד".

אורנה הוזמן בכור: "אני מזהה פה עוצמה. למעלה משנה במצב לא פשוט וראשי הערים לא מקטרים ולא בוכים. אני מאחלת שבקרוב תהיה ממשלה שהיא כמו "האח הגדול" – הם רואים מלמעלה מה עובד והעיקר שראשי הרשויות יעשו את שלהם".

מירי כהן: "לא תמיד ראשי הערים משתפים איתנו פעולה בתכניות של מטה הדיור – וחבל. כשמחירי הדירות עלו, באו בטענות רק לממשלה, לא לרשויות. בעולם הדיור אני מקווה ליוזמות מצד ראשי הערים של בנייה לזוגות צעירים וכו".

ששי שילה: "עם השנים ראשי הרשויות נטלו יותר סמכויות ונוצר וואקום של היעדר תקציבים והדברים נעצרים. אני רואה ברשויות מנהיגות דינאמית ומעוררת השראה. חשוב לאתר מקורות הכנסה עצמאיים שיאפשרו צמיחה".

דילוג לתוכן