פאנל 'לא שוקטים על השמרים'- סוגיות שכר וכח אדם בתאגידים העירוניים - איגוד התאגידים העירוניים

פאנל 'לא שוקטים על השמרים'- סוגיות שכר וכח אדם בתאגידים העירוניים

הבוקר נפתחה הוועידה בפאנל 'לא שוקטים על השמרים'- סוגיות שכר וכח אדם בתאגידים העירוניים. במהלך הפאנל אמר איתי פלומבו ממשרד הפנים כי:
" קיים חסם בגיוס מהנדסים לחברות העירוניות. אנו חושבים על איך לייצר פלטפורמה שתעודד אותם להתגייס".
אלי פולק, מנכ"ל החברה לתרבות, ספורט ונופש בראשל"צ: "אני מייצג את הפן של עובדי תרבות ספורט ונופש. קשה מאד להשיג עובדים איכותיים וגם אז הם אחרי שנתיים יוצאים לשוק הפרטי. זה קשה מאד".
עו"ד יניב בריטשטיין : " למה מקימים תאגידים עירוניים?
כדי שיהיה גוף פחות בירוקרטי ומהיר מהרשות המקומית, אחר. אנחנו פשוט עוד מחלקה ברשות. לכן יש צורך ברגולציה שמתאימה לאופי התאגיד. בחלק מהדברים הולכים לקראתנו אך בסוגית כוח האדם פחות. לא צריך שינוי חקיקה בשביל רפורמה בתאגידים. אפשר להחליט ולהוציא לדרך".
דיאא אסדי ממשרד האוצר:
"אנחנו מנסים להתמודד עם המחסור במהנדסים. ברמת המאקרו יש עבודת מטה שמדברת על טבלת שכר חדשה למהנדסים. חלק מזה נראה כבר בתקופה הקרובה".
רו"ח זוריק ולדר: "כשתצא הרפורמה היא תשפיע באופן ישיר. אי אפשר להתחרות בשוק הפרטי. נושא השכר הוא בעייתי ובמיוחד אחרי הקורונה. התאגידים יכולים לספק לאותו עובד את אותו הכוח לבוא ולהשפיע על פרויקטים גדולים ומהותיים ברמת המאקרו, דברים שבסקטור הפרטי לא קיימים. יש בועה היום.
יש חדי קרן שמושכים אליהם כוח עבודה מאד איכותי ברמות שכר מאד גבוהות. זה בא על חשבון הסקטור הציבורי".
רו"ח ועו"ד עלאא ריאן:
" שלושת רבעי מעובדי הרשויות משתכרים עד רמה חמש בערך 25 אלף ש"ח. אפשר להשוות את זה למשרות בשוק הפרטי? חייבים לתת יותר. התחלנו במהלך של מתן בונוסים למנכ"לים. אם אני מגיע לשר האוצר אני הופך הכל ומתקן". 
דיאא אסדי הגיב: "בסופו של דבר יש לייצר תשתית שעל פיה כולם מתיישרים. קיים מודל שלא הכרנו – תשלום על פי מחזור. אחרי שישבנו עם החברות העירוניות הבנו שזה טוב לחברה, למדריכי חוגים ושם זה עובד".

דילוג לתוכן