ראיון מיוחד עם מר ארנון בר דוד, יו"ר הסתדרות העובדים, על כל הנושאים שכעת בסדר היום - איגוד התאגידים העירוניים

ראיון מיוחד עם מר ארנון בר דוד, יו"ר הסתדרות העובדים, על כל הנושאים שכעת בסדר היום

ארנון בר דוד

בנוגע לתלונות על שכר נמוך השיב בר דוד כי חסרים עובדים במפעלים וייצור והרבה תחומים כמו גם גננות והדגיש כי צריך לטפל בזה.
"בנינו אימפריה ואנשים צריכים להיות גאים בשלטון המקומי, גם עיריות וגם מועצות וגם תאגידים".

על עסקת החבילה השיב "עצוב שלא הצליחו לחוקק. העלאת שכר המינימום תגיע באיחור של חודש-חודשיים". כמו כן, ציין: "אנחנו פועלים להעלות את שכר המינימום כי התנאים הפיסקאליים השתנו. נתנו למדינה לנוע קדימה וליישר קו, בנינו משק חדש ויש כאן עודף תקציבי וצמיחה של מעל 8.1 אחוז ולכן אני דורש כרגע שהפעימה הראשונה תהיה 5500 שקל למשכורת מינימום. שכר המינימום צריך לעבור קדימה. אנחנו בשיח עם הממשלה ואני מניח שיהיה שינוי בנושא. מה שחשוב בעסקה זה מה שאין בה – הפחתות שכר. אף לא שקל אחד שירד לעובדים בהסתדרות!".

בנושא התורים בנמלים – "יש עודף ביקוש בנמלים בכל העולם. היום בתורים – עומדות אוניות עם מכולות מחכות לנמל הישן. ההסתדרות לא אשמים כי אנחנו לא משרד התחבורה. אני עובד לפי הסכמים. אני חתמתי אחרי שבע שנים של משא ומתן על הסכמי רפורמה בתחרות". עוד הודה כי הוא הדיח לפני חודש שני ועדים בנמל חיפה שסירבו להמשיך את המשך העסקה של עובדים בנמל חיפה.

עוד ציין בר דוד כי אם האינפלציה תמשיך להשתולל ורמת יוקר המחייה תמשיך לעלות – צריך לנסות להעביר את תוספת היוקר. "צריך לעדכן הסכמי שכר במשק לפי העלייה במחירים בכל המדינה. כרגע אנחנו הולכים להסכמי שכר חדשים".

לבסוף אמר בגאווה בנוגע לבחירות לראשות ההסתדרות בחודש מאי הקרוב – "כל מי שרוצה מוזמן לעמוד מולי, אני בטוח בניצחון שלי מול כל אחד".

meet

מערכת CHANCE TO MEET

חברים וחברות יקרים,כבכל שנה וועידת איגוד התאגידים העירוניים מהווה הזדמנות לפגוש, להכיר ולשוחח עם בעלי תפקידים ברשויות המקומיות ובתאגידים מקבילים. אך מה קורה אם רוצים

המשך קריאה »

שיתוף הכתבה:

דילוג לתוכן