ראיון מיוחד עם מר ערן יעקב, מנהל רשות המיסים - איגוד התאגידים העירוניים

ראיון מיוחד עם מר ערן יעקב, מנהל רשות המיסים

ערן יעקב

בנוגע למצב הכלכלי הכללי – התייחס יעקב כי לא הייתה שנה כזו חיובית בהכנסות במדינה. מדובר על הכנסות גבוהות מאוד, שנת שיא. זו נקודת חוזק של הכלכלה הישראלית שגם בעת כזו ההכנסות יותר גבוהות וזה משפיע על הגרעון לטובה.

בנוגע לפיצוי העצמאיים בעקבות הקורונה – "יש הרבה עסקים שמצבם טוב מאוד. יש עסקים במגזרים מסוימים ששם צריך סיוע וניתן כבר סיוע, כמו בענף התיירות, כדי שיחזיקו את הראש מעל המים.
אנחנו רואים גם בנתוני המע"מ שבחודשים ינואר-פברואר שעסקים במצב יותר טוב ממה שחשבנו, גם בהשוואה לשנת 2019 לפני הקורונה".

בנושא העלייה במחירי הדלק טען יעקב כי ההסתכלות צריכה להיות הוליסטית. "יוקר המחייה אכן עולה בארץ בגלל אינפלציה עולמית שמכה בעולם יותר מאיתנו. למרות העליות במחירי האנרגיה, במדינת ישראל עלה הכי פחות במחירים בזכות הגז ומטבע חזק וחוזק הכלכלה".

על הרפורמה בחקלאות השיב יעקב כי התמונה מורכבת. "על סמך העולם, יש כאלה שרוצים משקים יותר עצמיים. הרפורמה לא רוצה בתפיסתה לפגוע בחקלאות, אלא להתחרות בעולם לא תחרותי כאן בארץ".
עוד הוסיף ואמר כי "כדי להגביר יעילות בענף החקלאות המדיניות היא לא לפגוע אלא לעשות כמו שכל העולם עושה – להעלות יעילות ותחרות שהמשק יהיה פתוח, מצד אחר, לתת סובסידיה ישירה לחקלאות המקומית. כך עושה כל העולם וכך צריך לעשות״.

meet

מערכת CHANCE TO MEET

חברים וחברות יקרים,כבכל שנה וועידת איגוד התאגידים העירוניים מהווה הזדמנות לפגוש, להכיר ולשוחח עם בעלי תפקידים ברשויות המקומיות ובתאגידים מקבילים. אך מה קורה אם רוצים

המשך קריאה »

שיתוף הכתבה:

דילוג לתוכן