ראיון עם מר רם סידיס, מנכ"ל החברה למשק וכלכלה - איגוד התאגידים העירוניים

ראיון עם מר רם סידיס, מנכ"ל החברה למשק וכלכלה

ראיון עם סידיס

פיתוח אזורי תעשיה ותעסוקה כמנוף כלכלי לרשויות המקומיות. ראיון עם מר רם סידיס, מנכ"ל החברה למשק וכלכלה.

"ראיתי שראשת מועצת ירוחם העלתה ברשת שהיא מחפשת מהנדס. אני מאחל לה בהצלחה. אבל יש עשרות רשויות שאין להן את כוח האדם שיכול להוביל שינוי. אנחנו מגיעים כמיקור חוץ לעזור לרשות משלב המימון, מקדמים תכנון, מביאים אותם לתוצר שהרשות לא יכולה לעשות בעצמה".

על התנהלות החברה ציין כי "רוב השירותים שאנחנו נותנים יש לי חובה לתת את השירות הזה לרשויות. אם נשאר כסף אצלנו – הוא חוזר לרשויות המקומיות. אין אף גוף כזה שעושה ככה".

בנושא הייחודיות של האשכולות וביחסים של התחרות בשוק – "אני אומר זאת כבעל מקצוע – אין שום בעיה עם תחרות. אבל בואו נעשה את זה שוויוני – לא יכול להיות מימונים חיצוניים ולא יכול להיות שאני מציג לרשויות באחוזים יותר נמוכים והם מוכנים לשלם יותר מכספי הציבור" כדי שיהיה אחוזי בודדים של נושא קטן אחר. נוצר עיוות של תחרות וגורמים אינטרסנטים שמקדמים אינטרסים נגד הציבור.
בנוסף ציין סידיס כי פנו לרשויות שייקחו אותם כזרוע ביצועית שהרשות המקומית תוכל לשווק עם קרקע אפס ובלי רווח יזמי וכדומה. "אנחנו פה לטובת הרשויות ולטובת המדינה.
מי שמונע מאיתנו זה בדיוק הרגולטורים כמו רמ"י, משרדי הממשלה וכדומה כדי לחסוך להם כסף".

לבסוף, על חדשנות השיב סידיס כי אצלו בחברה מקווים להיות בעלי בשורה בקרוב בנושאי סייבר וענן. "העמדנו מכרז ברמה גבוהה ביותר בארץ, שיינתן מענה לכל הרשויות בארץ בהגנת הסייבר. יש אחריות לרשויות כי הפרטים הכי אישיים של התושבים נמצאים ברשות המקומית – הפעם אני מקווה שהרגולטור יאפשר לנו את זה במהרה".

meet

מערכת CHANCE TO MEET

חברים וחברות יקרים,כבכל שנה וועידת איגוד התאגידים העירוניים מהווה הזדמנות לפגוש, להכיר ולשוחח עם בעלי תפקידים ברשויות המקומיות ובתאגידים מקבילים. אך מה קורה אם רוצים

המשך קריאה »

שיתוף הכתבה:

דילוג לתוכן