תקנות המכרזים לתאגידים עירוניים שצפויות להיכנס לתוקף - איגוד התאגידים העירוניים

תקנות המכרזים לתאגידים עירוניים שצפויות להיכנס לתוקף

כפי שעדכנתי אתכם מעת לעת בעבר, האיגוד פועל במשך תקופה ארוכה מול משרד הפנים במטרה להתאים את תקנות המכרזים לתאגידים עירוניים שצפויות להיכנס לתוקף, לצרכים ולפעילות הייחודית של התאגידים העירוניים.

ברצוני לעדכנכם כי בתאריך 14.6.22 התקיים בוועדת החוקה חוק ומשפט בכנסת, דיון ראשון בנוסח התקנות המוצע על ידי משרד הפנים.

האיגוד ייצג את התאגידים העירוניים בדיון ביחד עם נציגים נוספים של השלטון המקומי.

במסגרת הדיון, הצגנו בפניי וועדת חוקה חוק ומשפט, בראשות חה"כ גלעד קריב את עמדת האיגוד והשלטון המקומי בכללעמדת האיגוד הינה, כי הוא מברך על התקנת תקנות מכרזים ייעודיות לתאגידים עירוניים אולם, הנוסח שמציע משרד הפנים הוא נוסח מקשיח מאוד שמסרבל את עבודת התאגידים העירוניים ויוצר בירוקרטיה בקיום מכרזים והתקשרויות וזאת, בניגוד למהות של התאגיד העירוני אשר פועל, בכדי לבצע התקשרויות באופן מהיר ויעיל יותר מהרשות המקומית.

האיגוד הביע את החשש כי אישור התקנות בנוסחן המוצע והסרבול בעבודה שהתקנות מביאות עימן, יביא לפגיעה קשה בתאגידים עירוניים עד כדי הפסקת העברת עבודות מהרשות המקומית לתאגידים וחיסול פועלם.עמדת האיגוד זכתה להקשבה מצד יו"ר הוועדה ומצד חברי הכנסת הנוספים שנכחו בדיון (חה"כ קרן ברק, אורי מקלב וענבר בזק) ומצד נציגי משרד הפנים, משרד המשפטים ומשרד האוצר שנכחו בדיון.במהלך הדיון, נשמעה גם עמדתם של שאר הגורמים המעורבים, הן נציגי המדינה והן נציגי גופים שונים מהמגזר העסקי כגון: התאחדות הקבלנים וארגון העצמאיים.בסופו של הדיון, יו"ר הוועדה ביקש מהאיגוד ונציגי השלטון המקומי לבוא בדין ודברים מול משרד הפנים במטרה לנסות ולהגיע לנוסח מוסכם שיובא לאישור בוועדה וזאת, עד לדיון הבא שצפוי להתקיים בראשית חודש יולי.במהלך הדיון, מסרו נציגי משרד הפנים כי הם שוקלים בימים אלה את הצעת האיגוד לשינויים בנוסח התקנות שהועברה אליהם לפני הדיון.

ברצוני להודות למר רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים שמלווה אותנו במאבק לכל אורכו, נכח היום בדיון וחיזק את עמדתנו. וכן, לראש עיריית ראש העין מר שלום בן משה שהשתתף באמצעות הזום.כמו כן, ברצוני למסור תודה מיוחדת ליועצים המשפטיים של האיגוד עו"ד יניב בריטשטיין ועו"ד אלון גלרט ממשרד עורכי הדין מיתר, אשר מלווים אותנו במאבק ללא הפסקה וייצגו אותנו בכבוד ובמקצועיות בדיון.כמו כן, ברצוני להודות לשאר חברי האיגוד ונציגי מרכז השלטון המקומי, מרכז השלטון האזורי ופורום ה-15 שתומכים בנו וביחד יצרנו קונצנזוס חסר תקדים מצד כל גופי השלטון המקומי במאבק בתקנות.בימים הקרובים, נפנה למשרד הפנים ונמשיך את הדין ודברים המנוהל מולם. כולנו תקווה כי יימצא פיתרון שיוכל להביא לפרסום תקנות הוגנות שיתנו ביטוי לאופי הייחודי של התאגידים העירוניים.

אשוב ואעדכן בנושא זה בהמשך.

meet

מערכת CHANCE TO MEET

חברים וחברות יקרים,כבכל שנה וועידת איגוד התאגידים העירוניים מהווה הזדמנות לפגוש, להכיר ולשוחח עם בעלי תפקידים ברשויות המקומיות ובתאגידים מקבילים. אך מה קורה אם רוצים

המשך קריאה »

שיתוף הכתבה:

דילוג לתוכן